3ο Ταξίδι Περιπέτειας: Σρι Λάνκα με Μάριο Πρίαμο

srilanka-blog-featured

Όλα όσα έγιναν στην 3η μας Αποστολή Περιπέτειας στην Σρι Λάνκα με τον Μάριο Πρίαμο!

Ακόμα ένα ταξίδι περιπέτειας ήρθε στο τέλος του και για ακόμα μια φορά οι εντυπώσεις από τους αγαπημένους μας συνταξιδιώτες ήταν άριστες! Η Σρι Λάνκα που το όνομα της σημαίνει «Ευλογημένο Νησί» αποτελεί ιδανικό προορισμό περιπέτειας αλλά και για ζευγάρια που επιθυμούν ένα πιο εναλλακτικό και περιπετειώδη γαμήλιο προορισμό ενώ παράλληλα ψηφίστηκε από το Lonely Planet ως ο καλύτερος προορισμός 2019! Τα highlights από τις μέρες μας στο εξωτικό αυτό νησί πολλά και σας τα παραθέτουμε πιο κάτω!

Ημέρα 1η – 2η: Λάρνακα – Κατουναγιάκε

Η αναχώρηση από την Λάρνακα ήταν αργά το απόγευμα και στο Κολόμπο φτάσαμε το πρωί της επόμενης μέρας μετά από μια στάση στο Ντουμπάι. Στο αεροδρόμιο μας υποδέχτηκε o ξεναγός μας Σισίρα, με παραδοσιακές γιρλάντες από λουλούδια. Η μεταφορά στο ξενοδοχείο της πρωτεύουσας όπου θα διαμέναμε το πρώτο βράδυ πραγματοποιήθηκε παράλληλα με την πρώτη μας εκδρομή και ενημέρωση για την εμπορική κομψή μητρόπολη της Σρι Λάνκα. Το 1η βράδυ περπατήσαμε στην γύρω περιοχή του ξενοδοχείου και συναντηθήκαμε για το δείπνο όπου γνωριστήκαμε καλύτερα με τους καινούργιους μας φίλους.

Ημέρα 3η: Εκδρομή στους ναούς και πόλη Ανουρανταπούρα

Σηκωθήκαμε νωρίς το πρωί και μετά το πρόγευμα αναχωρήσαμε για την Ανουρανταπούρα. Κάποτε η πόλη αυτή ήταν το επίκεντρο του πολιτισμού της χώρας ενώ είναι ξακουστή για τους αρχαιολογικούς της χώρους. Επισκεφθήκαμε τον ναό Sri Maha Bodhi, έναν από τους ιερότερους χώρους Βουδισμού στην Σρι Λάνκα αλλά και για τους βουδιστές ολόκληρου του κόσμου που φιλοξενεί το μεγαλύτερο εν ζωή δέντρο του κόσμου. Πρόκειται για μια ιερή συκιά που φυτεύτηκε στους κήπους Mahamewna το 249 π.Χ. και είναι το γηραιότερο δέντρο στον κόσμο του οποίου γνωρίζουμε την ημερομηνία φύτευσης. Συνεχίσαμε στο ναό Ruwanweli Dagobah ή αλλιώς η λευκή στούπα, ένα από τα ψηλότερα αρχαία μνημεία στον κόσμο που στέκεται στα 103 μ. ενώ έχει περιφέρεια 290 μ. Σειρά είχε ο Βουδιστικός ναός Isurumuniya διάσημος για τα πέτρινα γλυπτά του από τα οποία το πιο γνωστό είναι το “Isurumuniya Lovers”. Αργότερα επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας στην Ανουρανταπούρα για ξεκούραση, δείπνο και διανυκτέρευση.

Ημέρα 4η: Σιγκιρίγια – Μινερίγια Εθνικό Πάρκο – Θεραπεία σώματος Ayurveda

Πρόγευμα στο ξενοδοχείο και αναχώρηση για το 8ο θαύμα του κόσμου το Φρούριο της Σιγκιρίγια ή αλλιώς «ο Βράχος του Λιονταριού». Πρόκειται για ένα αρχαίο φρούριο σε ένα βράχο που αποτελεί σπάνιο κόσμημα ανάμεσα στους πολλούς θησαυρούς της Σρι Λάνκα ενώ η θέα στη ζούγκλα είναι μοναδική. Ο τόπος αυτός επιλέχθηκε από τον βασιλιά Kasyapa (477 – 495 CE) για τη νέα του πρωτεύουσα. Κατασκεύασε το παλάτι του στην κορυφή αυτού του βράχου και διακοσμούσε τις πλευρές του με πολύχρωμες τοιχογραφίες με ζωηρά χρώματα και μεγάλους κήπους. Είναι γνωστό ως το «φρούριο-λιοντάρι», λόγω του τεράστιου λιονταριού, ύψους 3 μέτρων, που φύλαγε την είσοδό του. Σήμερα σώζονται μόνο οι πατούσες του λιονταριού αυτού. Στην συνέχεια επιδοθήκαμε σε σαφάρι 2μισι ωρών με τζιπ στο Εθνικό Πάρκο Μινερίγια! Τροπική βλάστηση, ελέφαντες, πουλιά ακόμα και κροκόδειλοι κυκλοφορούν ελεύθεροι στον τεράστιο αυτό χώρο στο φυσικό τους περιβάλλον. Η 2η αρχαιότερη πόλη της Σρι Λάνκα Πολοναρούβα, αντικατοπτρίζει την ένδοξη ιστορία της χώρας. Πανέμορφα γραφικά τοπία αρχαιολογικής σημασίας όλα καλά διατηρημένα. Απαραίτητη ήταν η απογευματινή θεραπεία Ayurveda, όπου μάθαμε για τις αρχαίες ιατρικές θεραπείες και κάναμε μασάζ με έλαια, ατμόλουτρα και λουτρά βοτάνων. Αργότερα μεταφερθήκαμε στον χώρο των αερόστατων για μια μοναδική πτήση μέσα στο φλεγόμενο αυτό μπαλόνι! Πετάξαμε στους ουρανούς της Σρι Λάνκα ενώ θαυμάζαμε την μοναδική θέα της ζούγκλας με τα ζώα να τρέχουν στο έδαφος! Μια εμπειρία που θα θυμόμαστε για πάντα!

Ημέρα 5η: Νταμπούλα – Ματάλε – Κάντι – Βραδινή παράσταση

Προγευματίσαμε και σύσσωμη η ομάδα μας αναχώρησε για την πόλη Κάντι  με πρώτο σταθμό στον ναό Νταμπούλα. Ένας πολύπλοκος ναός στην κορυφή ενός τεράστιου λόφου στα σύνορα της πόλης γνωστός για τα μοναδικά αγάλματά του καθώς επίσης και για τις τεράστιες τοιχογραφίες τους ενώ είναι ένα από τα οκτώ αξιοθέατα της Σρι Λάνκα που αποτελούν πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO. Αργότερα μάθαμε για τα διάφορα μπαχαρικά και βότανα υψηλής ποιότητας, πασίγνωστα σε όλο τον κόσμο, που καλλιεργούνται στην περιοχή Ματάλε. Ο ναός του δοντιού αποτελεί το καμάρι των Βουδιστών της Σρι Λάνκα και ολόκληρου του κόσμου. Ο ναός-παλάτι βρίσκεται στη μέση μιας τάφρου, ενώ η χρυσή του στέγη μοιάζει να είναι άσπρη με την αντανάκλαση του ήλιου. Εκατομμύρια πιστοί επισκέπτονται ετησίως τον ναό για προσκύνημα έχοντας μαζί τους άνθη από λωτούς. Το βράδυ παρακολουθήσαμε παράσταση με χορευτές ντυμένες με παραδοσιακές ενδυμασίες πάνω σε φωτιές! Μια μοναδική εμπειρία που φανερώνει την κουλτούρα του τόπου.

Ημέρα 6η: Ορφανοτροφείο ελεφάντων Pinnawela – Νουβάρα Ελίγια – Φυτείες τσαγιού

Την 6η μέρα του ταξιδιού μας αναχωρήσαμε από το ξενοδοχείο πολύ νωρίς το πρωί για το ορφανοτροφείο ελεφάντων Pinnawala, για να μπορέσουμε να δούμε και να ταΐσουμε τους μικρούς ελέφαντες με μπιμπερό! Το ορφανοτροφείο στεγάζει περίπου 90 ελέφαντες που βρέθηκαν χτυπημένοι και εγκαταλελειμμένοι ενώ η φήμη του έχει ξεπεράσει τα όρια της Σρι Λάνκα. Η επαφή με τους ευγενικούς αυτούς γίγαντες θα μας μείνει πραγματικά αξέχαστη. Επόμενος σταθμός η πόλη Νουβάρα Ελίγια, η οποία ονομάζεται “Μικρή Αγγλία της Σρι Λάνκα” και βρίσκεται στους πυκνούς, ομιχλώδεις λόφους αυτού του παραδεισένιου νησιού. Η αποικιακή ατμόσφαιρα παραμένει διατηρημένη και μοιάζει με μια βρετανική ύπαιθρο γεμάτη με τριανταφυλλιές, φράκτες και μπανγκαλόου με κόκκινες στέγες. Επισκεφθήκαμε τις φυτείες και το εργοστάσιο τσαγιού που είναι περισσότερο γνωστό ως Ceylon Tea, όπου είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε τα πάντα για την παραγωγή του διάσημου τσαγιού με παγκόσμια φήμη εδώ και αιώνες για την ποιότητα και την ιδιαίτερη γεύση. Η Σρι Λάνκα αποτελεί τον τέταρτο μεγαλύτερο παραγωγό τσαγιού στον κόσμο, με… «εξειδίκευση» στο μαύρο, το πράσινο και το λευκό τσάι Κεϋλάνης. Αργότερα μεταφερθήκαμε στο ποτάμι για την περιοδεία περιπέτειας μας, ράφτινγκ και κολύμπι στα βαθιά νερά!

Ημέρα 7η: Εθνικό Πάρκο Horton Planes – Έλλα

Η 7η μέρα του ταξιδιού μας, μας οδήγησε στο Εθνικό Πάρκο Horton Plains που περιτριγυρίζεται από ορεινά λιβάδια, πυκνά δάση, καταρράκτες, βραχώδεις ογκόλιθους και θολές λίμνες. Το Μονοπάτι της Φύσης που ακολουθήσαμε ανάμεσα στις σκιές των δροσερών φυλλωμάτων και του ομιχλώδες τοπίου μας έβγαλε στον απότομο βράχο World’s End και τους καταρράκτες! Αργότερα σταματήσαμε στην πανέμορφη γέφυρα με τις εννιά καμάρες! Από την γέφυρα αυτή περνά τρένο που διασχίζει από οργιώδης βλάστηση και φυτείες τσαγιού. Η πόλη Έλλα το όνομα της οποίας μεταφράζεται από τον “καταρράκτη” αποτέλεσε τον επόμενο μας σταθμό. Η μικρή πόλη βρίσκεται σε μια λοφώδη γωνιά με εκπληκτικά τοπία, καταρράκτες που ξεχειλίζουν κάτω από τα τραχιά της εδάφη και προσφέρει μερικά από τα πιο γραφικά αξιοθέατα στη Σρι Λάνκα. Μετά από μια βόλτα στην πόλη για εξερεύνηση επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο στην Έλλα όπου θα διανυκτερεύαμε.

Ημέρα 8η: Καταραγκάμα – Εθνικό Πάρκο Γιάλα

Μετά το πρόγευμα μας στο εστιατόριο του ξενοδοχείου αναχωρήσαμε για την Χικκαντούβα. Στη διαδρομή περάσαμε από την μικρή παραθαλάσσια πόλη Koggala, όπου συναντήσαμε ψαράδες να ψαρεύουν με την παραδοσιακή τεχνική των ντόπιων, πάνω σε ξυλοπόδαρα καρφωμένο βαθιά στον πυθμένα της θάλασσας. Συνεχίζοντας φτάσαμε στο παραδοσιακό οχυρό Γκάλε. Η γραφική ομορφιά του εκτείνεται πέρα από τις χρυσές αμμουδιές, τα γαλανά νερά, τα γραφικά τοπία και την πλούσια ιστορία, τα οποία βλέπεις περπατώντας μέσα από τα στενά, πλακόστρωτα δρομάκια μέσα στο οχυρό.

10η μέρα: Σρι Λάνκα – Λάρνακα

Την τελευταία μέρα των διακοπών μας την περάσαμε με βόλτα στην πόλη και ψώνια για αναμνηστικά και δωράκια. Το ονειρικό μας ταξίδι έφτασε στο τέλος του και αυτό που μας έχει μείνει είναι η καλοσύνη των ανθρώπων που παρά τις οικονομικές δυσκολίες τους μας υποδέχονταν με χαμόγελα, η αθωότητα τους, η ομορφιά του άγριου τοπίου, οι ελέφαντες που κυκλοφορούν ελεύθεροι κυριολεκτικά παντού και οι 14 καινούργιοι φίλοι που κάναμε στο ταξίδι μας.

Μπορείτε να δείτε τα επόμενα μας ταξίδια στην Σρι Λάνκα πατώντας στους συνδέσμους πιο κάτω: